Opis forum
Pierwsza Osada siłą rzeczy jest uniwersalna i do pewnego stopnia śmieciowa z wielu powodów, kiepskie towarzystwo, mało farm, dużo aktywnych graczy, mało oaz .... itd.
Tak więc w pierwszej Osadzie przeważnie nie stawia się Stolicy, czyli Pałacu, gdyż jest in relatywnie drogi jak na początek gry a poza tym Stolica w kiepskiej okolicy to kiepska stolica i jej potencjał pójdzie na marne.
Pierwsza Osada, to w zasadzie baza wypadowa do zbudowania Osadników i baza surowcowa dla kolejnych Osad, których lokalizację należy odpowiednio wybrać i zaplanować (więcej O kolonizacji)
--------------
Kolejne Osady należy już zdecydowanie budować i planować z głową od samego początku. Jasne jest, że wszystkiego w jednej osadzie nie postawimy, zawsze na coś braknie miejsca !! Dlatego warto wyznaczyć pewien określony cel danej Osadzie i wyspecjalizować ją w określonym działaniu.
Pierwsze Osady cropowe powinny być zdecydowanie militarne i tu chyba optymalnym rozwiązaniem jest aby pierwsze cropy15 przeznaczać na jednostki Deff (są tańsze) a pierwsze cropy9 na jednostki OFF. Poza aspektem kosztów produkcji ważny jest też aspekt strategiczny. Zdecydowanie na początku gry, ale i później posiadanie silnego defa jest równie skuteczne jak Ofa.
Dla crop15, ze względu na małą produkcję surowców niezbędne jest postawienie w okolicy (najlepiej koło Oaz) dwu do trzech zwykłych osad (tu zależnie od nacji wybrać pole z przewagą określonego surowca).
--------------
Podstawowa Zasada przy planowaniu miejsc to przewidzenie miejsca na dwa magazyny surowcowe i dwa spichrze !! Jest to o tyle istotne, że poza walorem możliwości uzbierania surowców na określone budowy - w przypadku ataku i zniszczenia Spichrza czy Magazynu, mamy drugi, który jest niezbędny do dalszej obrony !! Co więcej na c15 czasem warto postawić 3 lub nawet 4 spichrze !!!
--------------
Co w osadzie DEF
Tu oczywiście zależnie od nacji, bo rzymianie w defowych osadach nie muszą budować stajni, które niezbędne są np. u Galów ...
Jednak w osadzie deff, gdzie będziemy budować jednostki obronne NIE TRZEBA BUDOWAĆ ZBROJOWNI na wysoki poziom a ulepszenia jednostek deff w zbrojowni jest z lekka bezzasadne.
Więc jednostki deff ulepszamy w KUŹNI.
Co w osadzie OFF.
Analogicznie jak w Deff, czyli inwestujemy w ZBROJOWNIĘ i tam dokonujemy ulepszeń jednostek atakujących !!
Osady Surowcowe przy Cropach.
Wojsko odwrotne do specjalizacji danego cropa, czyli jeśli w c15 mamy deff to w osadach tych powinny być raczej jednostki Off. Tu przydaje się zainwestować w TARG, by zwiększyć wymianę surowców lub w Plac Turniejowy, by przyspieszyć
---------------
Co można burzyć ?
Przyjdzie czas, gdy miejsca i tak nam braknie miejsca !!
Burzymy oczywiście z Głównego Budynku na 10 lvl
Z biegiem czasu kryjówki na wiele się nie zdają więc można je stopniowo likwidować.
Podobnie jest z Traperem, który przy Ataku 1000 jednostek jest bez sensu.
Po dokonaniu odpowiednich odkryć możemy zlikwidować Akademię (oczywiście w przypadku straty budynku, gdzie wymagane jest posiadanie Akademii, trzeb będzie ją też odbudowywać, ale .... nie ma nic za darmo)
Likwidacja Kuźni i Zbrojowni - ic likwidacja nie kasuje ulepszenia !
Mam nadzieję, że tych kilka uwag i sugestii pozwoli Wam lepiej rozwijać osady i że unikniecie bezsensownego tracenia surowców na zbyteczne budowle, czy bez sensowne ulepszenia
Offline